Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw |
![]() |
![]() |
Wszystkie pisma, paczki i inne przesyłki kierowane do Sądu Rejonowego w Kętrzynie przechodzą przez komórke organizacyjną: "Biuro Podawcze Sądu Rejonowego w Kętrzynie" Korespondencję adresowaną do Sądu można dostarczać w następujący sposób:
Wzory urzędowych formularzy stanowią załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 maja 2002 r. w sprawie wzorów i sposobu udostępniania stronom urzędowych formularzy pism procesowych w postępowaniu cywilnym (Dz. U. Nr 80, poz. 728) i udostępnia się je nieodpłatnie w budynku Sądu. Wzory urzędowych formularzy Ministerstwo Sprawiedliwości nieodpłatnie udostępnia za pośrednictwem internetu ( link do strony na pasku narzędziowym ) lub bezpośrednio na stronie internetowej Ministerstwa: www.ms.gov.pl Pracownik Biura Podawczego przekazuje poszczególne pisma kierownikowi odpowiedniego sekretariatu wydziału, bądź kierownikowi oddziału. Kierownik Sekretariatu przedkłada wpływające pisma Przewodniczącemu Wydziału, który wydaje Zarządzenie, co do sposobu ich załatwienia. Zgodnie z Zarządzeniem Przewodniczącego Wydziału następuje nadanie sygnatury sprawie i założenie akt sprawy. Na sygnaturę akt składają się:
Przewodniczący wyznacza sędziego referenta (sprawozdawcę). W trakcie rozpoznania Sędzia wyznacza terminy rozpraw, wydaje zarządzenia, kontroluje terminowe i należyte wykonywane zarządzeń przez sekretariat i wydaje orzeczenia kończące sprawę oraz informuje uczestników postępowania o ich prawach i obowiązkach procesowych. W toku postępowania w sekretariacie wydziału przyjmowani są interesanci, sporządzane są wezwania i zawiadomienia oraz wykonywane inne czynności. W pismach wysyłanych z sekretariatu oprócz nazwy sądu podaje się sygnaturę akt, datę podpisania pisma, stanowisko służbowe oraz imię i nazwisko podpisującego. W odpowiedzi na otrzymane pismo uczestnicy postępowania winni powoływać się w piśmie na datę i sygnaturę pisma, którego odpowiedź dotyczy. Po zakończeniu postępowania sądowego przewodniczący rozprawy lub posiedzenia zalicza akta do odpowiedniej kategorii i wskazuje okres ich przechowywania. Podanie dokładnej sygnatury akt w korespondencji z Sądem ułatwia zakwalifikowanie i kompletowanie dokumentów w danej sprawie.
Pokaż/ukryj stopkę artykułu. |